Bagus! (goed!) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bente en Wilbert - WaarBenJij.nu Bagus! (goed!) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Bente en Wilbert - WaarBenJij.nu

Bagus! (goed!)

Door: Bente

Blijf op de hoogte en volg Bente en Wilbert

06 September 2014 | Indonesië, Ubud

Het is weer zover, ik mag weer een leuk verhaaltje schrijven over al onze belevenissen op Bali.
Maandag begonnen met onze stage op Sjaki-Tari-Us. Leuke kinderen en hele vriendelijke teachers. Dat word dus helemaal leuk!
Woensdag heb ik met de kinderen van mijn klasje gezwommen en ik stond echt versteld van de manier waarop dit ging. De kinderen zijn allemaal bang voor het water en klampen zich stevig tegen hun ouders aan. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken toen de teacher de kinderen omstebeurt het water in trok en ze als het ware aan hun lot over liet. Ik moest mezelf echt even toespreken om bij de les te blijven. Er word absoluut niks gedaan rondom watergewenning terwijl dat juist voor deze kinderen heel erg goed is, aangezien ze bang zijn voor water en ze eigenlijk niet weten wat je met water allemaal kan en wat het doet.
De meeste teacher kunnen zelf ook niet zwemmen dus er word ook niet echt zwemmen geleerd. Ik zelf wil hier graag wat mee gaan doen. Het plan is om een map te maken met activiteiten rondom watergewenning. Of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren moet ik nog overleggen met m'n begeleider.

Deze week vooral meegekeken in de klassen en we hebben ons vooral gefocust op de 5 minuten, ja 5 minuten gym die de klassen op een dag hebben. De activiteiten uit de map die ze nu hebben zijn niet gericht op de basis van het bewegen en de verschillende beweegthema's komen niet echt duidelijk naar voren. Aan wilbert en mij om dit bij de school te gaan toepassen.

Deze week hebben we ook al wat bereikt. We hebben een plan voorgelegd aan het hoofd van de school (Iluh) om elke klas apart gym te laten hebben en dan ook iets langer dan 5 minuten. Dit werd gelijk in de vergadering meegenomen en vanaf volgende week zal elke klas apart gym hebben en ook nog eens minstens 15 minuten. Voor deze week zijn we dus al geslaagd!
Vanaf volgende week zullen Wilbert en ik ons dus drie kwartier per dag bezig houden met sport voor de kinderen. Hopelijk kunnen we een mooi plan maken voor onze stage!

De schooldagen duren de meeste dagen maar tot 12:00 uur en dan moeten we als vrijwilligers samen met alle teachers lunchen. Op maandag, dinsdag en woensdag vinden er huisbezoeken plaats en als je daar naar toe moet ben je rond 15:00 uur klaar. Dus 's smiddags kunnen we lekker leuke dingen doen en veel bekijken.

Hier in Ubud zijn we vooral veel dingen aan het bekijken en uitproberen. We kunnen 's middags lekker naar het zwembad om te relaxen, wel wat prijzig als je daar meerdere dagen in de week naar toe wilt. Verder proberen we verschillende restaurantjes uit en hebben we eigenlijk al een vaste club waar we lekker kunnen zitten en stappen.
We vinden onze weg hier wel en we hebben veel mensen om ons heen!

Ik zelf heb een wat moeizame start, maar in de loop van de weken gaat dat vast steeds beter! Ik merk dat ik steeds meer ga wennen aan het eiland en dat ik me steeds meer thuis ga voelen hier. Natuurlijk soms wel wat heimwee en moeilijke avonden nog, maar ik zit verdorie op Bali, dus ik moet er ook van gaan genieten!

Vanmorgen zijn we met z'n allen zilver gaan maken. Je kunt hier in Ubud je eigen ring of armband maken. Het is een heel proces maar het was heel erg leuk.
Vanmiddag even gezellig geskypt met pap en mam, dus die ook na twee weken, ja ja we zitten hier alweer twee weken, weer gezien. Merk toch dat er dan een hoop zorgen/lasten van m'n schouders vallen.
Gisteren zijn we wezen stappen, dus vanavond maken we er een rustige avond van. Morgen gaan we al vroeg met de bus naar het strand en gaan we dus een chille zondag tegemoet.

Voor nu hopelijk weer genoeg te lezen en maar weer wachten op een nieuw verslag!

Tot gauw!
Liefs, Bente.


  • 07 September 2014 - 14:47

    Mieke:

    Ha, dat is een mooie winst: sporten van 5 naar 15 minuten per dag! Succes met deze missie! En veel plezier in het bewegen,
    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bente en Wilbert

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5901

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 05 Januari 2015

Bali Stage

Landen bezocht: